Review | Dot-to-dot puzzelboek

21 februari 2018
Afgelopen december kreeg ik het dot-to-dot puzzelboek van Sinterklaas. Ik was dit boek al eens tegengekomen op internet en het leek me leuk om eens uit te proberen. De dag na Sinterklaas heb ik direct mijn gekleurde fineliners gepakt en ben ik aan de slag gegaan. Na de hele middag lekker lijntjes getrokken hebben kan ik wel zeggen dat ik enthousiast ben! In deze video laat ik je het boek zien, of lees hieronder mijn review.
Dot-to-dot puzzelboek | Verbind de puntjes en maak een mooie tekening.

Lijntjes trekken

Vroeger toen je klein was heb je vast wel eens dit soort puzzeltjes gemaakt. Je verbond de genummerde puntjes met elkaar en uiteindelijk ontstond er dan een mooie afbeelding. Dit boek is precies dat. De genummerde puntjes met elkaar verbinden door lijntjes te trekken en uiteindelijk heb je een mooie pagina vullende afbeelding. Nu klinkt dit heel simpel, alleen dit puzzelboek is wel echt voor volwassenen gemaakt. Het is dan ook niet zo simpel als het klinkt…

Next level

Dit puzzelboek is wel echt een stapje moeilijker dan ‘zomaar’ de genummerde puntjes verbinden. De genummerde puntjes beginnen gewoon bij 1 en lopen dan op tot bijvoorbeeld 75. En dan kom je een ‘open’ stipje tegen. Dat betekent dat je lijn daar stopt en je bij nummer 76 met een nieuwe lijn begint. Het zoeken van het volgende punt is soms best uitdagend, omdat deze niet altijd bij nummer 75 in de buurt staat. En er zijn heel veel nummers, dat maakt het ook niet altijd even makkelijk. Verder hebben de nummers verschillende kleuren, zodat je uiteindelijk ook echt een mooie afbeelding hebt gemaakt.

Dot-to-dot puzzelboek | Verbind de puntjes en maak een mooie tekening zoals deze zebra.

Ontspannen

Het klinkt dus best ingewikkeld, maar uiteindelijk vind ik het toch heel ontspannen om te doen. Net zoals bij kleuren kun je je gedachten lekker laten gaan en hoef je er niet echt bij na te denken. Ik kan even heerlijk in mijn eigen wereldje verdwijnen en helemaal ontspannen. Of soms juist ergens over nadenken, waardoor je dan misschien weer tot ideeën komt. Het maken van zo’n puzzel is trouwens wel tijdrovend. Met de meeste ben ik toch wel 1 tot 2 uur zoet geweest. Ik bijt me er ook graag in vast en wil het direct afmaken, haha. Maar doordat de lijnen dus af en toe stoppen kun je het wel heel makkelijk weer even wegleggen.

Conclusie

Ik ben fan! Heerlijk om je even een middagje mee te vermaken en tot rust te komen. Het is iets minder ‘hersenloos’ dan kleuren, maar het is niet heel moeilijk. Van dit boek heb ik dan ook al aardig wat pagina’s gemaakt en als deze vol is koop ik graag een nieuw deel! Het dot-to-dot puzzelboek kun je o.a. bij Bol.com kopen.

Kenden jullie dit puzzelboek al?

Dit artikel bevat affiliate links.

Liefs Femke