Review: Flow tekenboek

27 april 2016

Het Flow magazine staat altijd boordevol inspirerende artikelen en tips om je creativiteit te boosten. Regelmatig brengen ze specials uit en nu hebben ze weer een nieuwe uitgave: het Flow Tekenboek! Het Flow Tekenboek staat vol met tekenlessen en tips, die je leren dat tekenen eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is als het soms lijkt. Natuurlijk kon ik deze special niet laten liggen. Hier vind je mijn eerste bevindingen!

Review: Flow tekenboek
Review: Flow tekenboek

Eerste indruk

Toen ik het boek doorbladerde begon het bij mij direct te kriebelen om er mee aan de slag te gaan. Het boek bestaat uit 23 lessen, variërend van het natekenen van een kop & schotel tot een zeemeeuw. De eerste zijn wat makkelijker en hoe meer lessen hoe gedetailleerde de tekeningen worden. Doordat alle opdrachtjes zo leuk zijn wou ik het liefste overal tegelijk beginnen, maar ik ben toch maar gewoon bij les 1 begonnen. Bij elke les staan gelukkig genoeg voorbeelden en heb je genoeg inspiratie om direct aan de slag te gaan. Erg leuk om te doen, niet bij nadenken gewoon lekker schetsen net zoals vroeger ;). Ik kreeg echt zin om direct verder te gaan met les twee. Ik heb potlood gebruikt, maar als je liever met pen, waterverf etc. tekent kan dat natuurlijk ook!

Review: Flow tekenboek
Review: Flow tekenboek

En verder?

Naast de tekenlessen vind je o.a. tips over perspectief tekenen, teken opdrachtjes, DIY postcards en hoe je leuke kaders en patroontjes tekent. Verder staan er ook materiaal tips in, een pagina over technieken en kleurcombinaties. Vooral de materiaal tips vind ik zelf wel erg handig. Zo staat er bij elk materiaal hoe het reageert, wat de dekking is en welke materialen bijvoorbeeld leuk samen te combineren zijn. Ook is er een testpagina zodat je zelf alle materialen uit kan proberen. Erg leuk!

Review: Flow tekenboek
Review: Flow tekenboek

Kopen dus?

Ja! Als je graag wil leren tekenen of je tekenkunsten wil verbeteren is dit echt een leuk boek om mee te oefenen. Het Flow tekenboek is te koop voor €9,95 in de meeste (boeken)winkels, via de Flow webshop of bol.com!

Heeft iemand het Flow tekenboek al uitgeprobeerd? Ik ben benieuwd wat jullie van dit boek vinden!

Dit artikel bevat affiliate links.

Liefs Femke