Avontuurlijk op reis met Adventure in a Box

6 oktober 2021
Afgelopen voorjaar heb ik onszelf getrakteerd op een Adventure in a Box. Ik wilde graag een actief weekendje weg met z’n tweeën, maar had geen zin om zelf uit te zoeken wat en waarheen. Dus toen ik Adventure in a Box tegenkwam op Instagram leek me dat ideaal. We hebben een heerlijk avontuurlijk weekend gehad en ook echt genoten van het zelf niks hoeven regelen. Benieuwd wat Adventure in a Box inhoudt? In dit blog vertel ik je meer over deze box vol avontuur.

Het concept

Met Adventure in a Box kun je zorgeloos op avontuur in Nederland, zonder alle voorbereidingen of uitzoekwerk. Je kunt kiezen voor een avontuur van 1 dag of 2 dagen. In de Box vind je alles wat je nodig hebt voor je avontuur in de natuur. Tijdens je avontuur ben je even helemaal weg uit de bewoonde wereld en wordt je verrast met outdooractiviteiten en inspirerende natuurweetjes.

Inhoud Adventure in a Box

Ons Adventure in a Box avontuur

Voor ons avontuur koos ik voor de Trekkers Box. Hiermee gingen we 2 dagen op avontuur en zouden we overnachten in een trekkershut (zoals een houten hut, tipi of boomhut bijvoorbeeld). Verder wisten we dat we op beide dagen een avontuurlijke tocht door de natuur zouden maken. Maar op welke manier wisten we van tevoren niet. Waarschijnlijk zouden we wel op een van de dagen een wandeltocht maken. De box was een feestje om te krijgen, maar uit de inhoud kun je nog niet opmaken waar je naartoe gaat of wat je gaat doen. In de box zaten snacks, goodies, kaarten die ons konden vertellen waar we heen gingen en inspiratiekaarten met achtergrondinformatie over de locatie.

Adventure in a Box - Wandelroute
Adventure in a Box - Wandeltocht door de Peel

Dag 1

We wisten dat we om 9 uur moesten vertrekken. Vlak voor vertrek hebben we de eerste kaart opengemaakt en kwamen we erachter dat we naar De Peel gingen. Erg leuk, want voor ons nog onbekend terrein. Aangekomen bij de coördinaten parkeerden we onze auto en konden we op pad! De eerste dag maakten we een prachtige wandeltocht van ongeveer 17 km langs De Groote Peel. Op de kaart stonden icoontjes aangegeven welke overeen kwamen met de inspiratiekaarten. Daarop stond informatie over de omgeving waar je je bevond. Erg leuk om zo meer te leren over het gebied waar je doorheen loopt.

Adventure in a Box - Overnachting
Adventure in a Box - Thee

Overnachting

Waar we zouden overnachten was ook een grote verrassing. Uiteindelijke leidde de route ons naar een boshuisje bij een Proefboerderij. Een klein en knus huisje, waar we voor de deur nog even heerlijk van de laatste zonnestralen konden genieten. Bij het huisje stond een vuurkorf voor ons klaar. In de bijgeleverde instructiekaart stond precies hoe we vuur konden maken met behulp van het verpakkingsmateriaal van de Box. Erg leuk om zo alles uit de Box te kunnen gebruiken. Heerlijk om na een lange wandeltocht de dag af te sluiten bij het kampvuur!

Adventure in a Box - Mountainbikeroute
Adventure in a Box - Mountainbiken door de Peel

Dag 2

Ook vandaag moesten we om 9 uur klaar staan. In de instructiekaart lazen we dat we vandaag met de mountainbike de andere Peelen gingen verkennen. We konden onze rugzakken bij het huisje achterlaten, dat was wel ideaal. De mountainbikes werden om 9 uur bij ons afgeleverd en toen konden we gaan! De fietsroute leidde ons langs de Deurnsche Peel en Mariapeel. Ook pikten we nog 2 gedeeltes van mountainbikeroutes mee. Ik had nog nooit gemountainbiked, dus dat was erg leuk om te doen! Het was een mooie route door prachtige natuurgebieden. Uiteindelijk hebben we 50 kilometer gefietst. Dat voelden we uiteindelijk wel in de benen :D.

Avontuurlijk op reis met Adventure in a Box

Conclusie

Zoals je wel kunt merken uit mijn verhaal ben ik echt heel erg enthousiast over deze manier van avonturieren. Over de box is goed nagedacht en de kaarten met achtergrondinformatie zijn een leuke toevoeging. Het verrassingselement vind ik echt heel erg leuk van deze box. Ook omdat je geen idee hebt op welke manier je de route gaat afleggen. Wel zou ik zelf voor een volgende keer met nog meer verschillende activiteiten rekening houden en bijvoorbeeld niet mijn hoge wandelschoenen aandoen. Dat was vrij warm en onhandig tijdens het fietsen op dag 2. Deze box is vooral geschikt voor mensen die regelmatig actief zijn in de natuur. 17 kilometer wandelen en de volgende dag 50 kilometer fietsen is vrij pittig als je dit niet (vaak) doet. De Adventure in a Day box is dan een leuk alternatief voor een avontuurlijke dag in de natuur.   Zijn jullie enthousiast geworden over deze avontuurlijke box of kenden jullie Adventure in a Box al? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Op zoek naar meer avontuur? Lees ook mijn andere artikelen over hiken in Japan of IJsland.